Hallo Aus Schweden.

H

huizinga

Mitglied +
Dabei seit
22.05.2017
Beiträge
8
Ort
Vallsbo, Schweden
Vorname
Peter
Traktor/en
zetor 5511, Fordson super major
My name is Peter Huizinga. 53 years young.
A Men from Holland who is living in Sweden with his family.
I can´t speak the German language but I can read it.
I have a zetor 5511.
Unfortunately went the fuelpump down yesterday.
So I was searching on the internet for a new pump and then saw this German zetor site.
I think to send the fuelpump to motorpal. Some guys here in Sweden have very good experience with that.
Well now you know who I am.

Vr gr Peter
 
Hej Peter and :welcome to the german Zetor-Forum!

Some guys here may help you out in english as well if there's a problem with our difficult language... :D

You might want to describe which parts of the fuel pump failed or describe the failure a little bit more, if possible.
One or two pictures of the pump might help as well.
And of course pictures of your tractor are more than welcome no matter in witch condition it is in the moment. ;)

If you got the opportunity to get your pump to Motorpal, I think this would be the best to do. Your refurbished pump will be like new! As some guys here allready experienced. From Germany it normaly takes about 4 weeks to get the pump to Motorpal and back. Dont' know how fast your postman delivers though. :ka:
 
Welcome here.
It is good for us, to learn a little bit more english.:)
 
Welcome Peter :)

Yes, the best will be you post a litle bit more details and one or two photos. I think we can help you.
 
Er schrieb, er kann deutsch lesen, aber nicht sprechen.:ka:
Brecht Euch keinen ab.:wech:rotwerd5
 
Ich muss üben, siehste doch Dettl. ;) Also warum nicht hier. :p
 
Ich übe ja auch mit.:ich: Lesen kann ich´s ja, verstehen auch so lala.
Mein Schulenglisch hab ich in der Vergangenheit kaum brauchen müssen und nie aufgefrischt. :oops :heul
"Then also :welcome2from Dettl." :dance
 
Na geht doch, its not to hard my friend. :)
 
It´s difficult to find the right word, as a so long time. :zufrieden2
Jetz` hammer hier noch ´n Englischkurs. :like :D
 
Hallo & :welcome .

It's very nice to read english , my english is from 40 years ago , from school and a little exercise is good . Same that Dettl "

It´s difficult to find the right word, as a so long time " .
 
Das geht sehr gut meiner herrar.
Ich habe deutch gelernt auf der schule aber Bin das meiste vergessen.
Ein bischen deutch und english, dan verstehen wie was wir meinen.

I don't know of it's readable but it's also very good for me to practice German.
Here is a picture of my Zetor 5511
And the problem is that the fuel is coming out of that screw.
The fuel pump is filling itself.

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Anhänge

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Zuletzt von einem Moderator bearbeitet:
Yes your Deutsch is readable. :like
Keep on practising. Wir haben hier viel Geduld und fragen nach, wenn wir etwas nicht verstehen. ;)
 
Peter, die Schraube ist ein Entlüftungsventil. Wenn dort Diesel kommt, ist meist ein oder mehrere Pumpenelemente der Einspritzpumpe undicht geworden. Dadurch wird die Einspritzpumpe nicht mehr ordentlich geschmiert. Die Pumpe sollte neu abgedichtet werden.
 
Hi Peter,

welcome here at the forum.
The Problem with your injection pump is a sealing inside thats broken.
So the fuel can go to the part of the pump where there should only be oil.
And if this space is full i comes out at the screw.

You can hardly fix it yourself. The better way is to send it to motorpal and they fix and adjust it.

You can send it yourself or send it to an shop for example in germany, maybe www.eth-weisse.de.

best regards, Axl
 
Hallo und :welcome2 hier im Forum Peter,

my english is not good, also lass ich das mal lieber.
 
Hallo Peter,

herzlich willkommen. Ich hatte das Problem der Ölverdünnung bei meinem 3011er auch. Ich habe nur die Förderpumpe getauscht. Jetzt ist alles wieder 100% in Ordnung.
 
Hello Zetorschrauber,
There is coming a lot of fuel out of screw. Can it be the `Förderpumpe`?

Motorpal answered today. It wil cost approx 260 euro.
Transport from Sweden, 50 euro, to Sweden the same(?)
Lets say 400 euro. Than the pump is like new
That´s not to bad I think!??
 
Yes, it can be.

Das innere Pumpengehäuse ist so aufgebaut, dass unten die Nockenwelle läuft und die Förderpumpe antreibt. Wenn die undicht ist, drückt Diesel in das Pumpengehäuse und bei deiner Einspritzpumpe kommt der dann oben am Entlüfter raus.

Eine neue Förderpumpe kostet normal unter 50 Euro.

...vielleicht doch ein Versuch wert.
 
Danke Joachim,

Das ist sicher ein versuch wert!!
Das mach ich zum ersten.

Vielen dank
 
Hallo Peter,
nun bin ich ja doch froh das Du ein bisschen deutsch kannst und begrüße Dich auch ganz herzlich.
Leider habe ich zu meiner Zeit die zweite Fremdsprache aus Faulheit nicht gelernt. Heute ärgere ich mich
schon ein bisschen , gerade auch wegen der ganzen PC- Umgang .
 

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